2024 жылы Беларусьтегі автокөлік нарығының өзгерістері

2024 жылы Беларусьтегі автокөлік нарығында Қытай брендтері басымдық танытуда.

👁️ 12
Сурет: google

Ресми дистрибьюторлар 2024 жылдағы Беларусь авторын рыногындағы қорытындыларды шығарды. 67% ресми ойыншылардың Қытайлық брендтер екендігі белгілі болды, бірақ кейбір ерекшеліктері бар.

Батыс Еуропамен көршілес орналасқан әрі Беларусь тұтынушыларының еуропалық брендтерге шынайы сүйіспеншілігіне қарамастан, соңғысының жергілікті нарықтан кетуі, қағидат жағынан, жаңа автокөліктер нарығында Қытай брендтеріне белгілі бір еркіндік берді.

«Қытайлар» мен «ж практикалық Қытайлар»

Нәтижелер ұзақ күттірген жоқ. 2024 жылы Беларусь дилерлері, біріктірілген автомобильдер ассоциациясына кіретін 53 178 жаңа автокөліктің, 70%-дан астамы Қытайлық тамырларға ие болып шықты.

Бұл жерде «тамырлар» сөзінің мағынасы қарапайым әдемі сөйлеу үшін емес. Бұл сандағы Nissan маркерінің гибридтері Қытайда өндірілген. Сонымен қатар, 2024 жылдың өткен жылы Қазақстанда 47% сату үлесін иеленген «Белджи» / Geely, таза беларусьтік өнім деп атау өте шартты. Ия, өз бренді бар. Лицензиялы өндірісі бар, бірақ онда бояу және жинау процесі жүріп жатыр. Кузов элементтерінің басым бөлігі әлі күнге дейін Қытайдан келген.

Егер «Белджи»/Geely-ді шартты түрде «беларусьтік» деп есептесек, онда Қытай брендтерінің үлесі әлдеқайда скромды – 21,5% болады. Ал, егер Қытай брендтері Беларусь нарығына бірлескен өндіріс ұйымдастырмай және серіктестік (жеңілдетілген) кредиттерсіз импортталса, онда мұнда да Dongfeng мен Voyah басымдық танытуда. 10-ға дейін сатылымда тұрған брендтер кестесі мұның айқын дәлелі.

Беларусьтегі авторын нарығындағы Қытай сегментінің өсу динамикасы
Беларусьтегі авторын нарығындағы Қытай сегментінің өсу динамикасы

Тағы бір назар аударарлық ойыншы – Haval – Voyah-ға аздап болса да жол берді. Алайда соңғысының сатылымын факті бойынша бір модель – ұзын жиіліктегі электрокар Voyah Free қамтамасыз етті, оның жергілікті импортері мақсатты түрде оны кезектегі гибрид деп атамауды сұрайды.

Қытай брендтерінен басқа, ондықта тек жоғарыда аталған Lada, сонымен қатар Audi және УАЗ бар. Десе де, айына 100 көлік сатпаған брендтердің нәтижелерін маңызды жетістік деп атау қиын. Ресми дистрибьюторларға айына 40-50 автокөлікті сатуда күн көру өте қиын.

Содан да «дилершипте» көңіл-күй бұлыңғыр. Батыс еуропалық, жапондық және корей брендтерінен бәсекелестіктің жоқтығына қарамастан, Chery, JAC, Haima секілді болашағы бар брендтер Беларусьте маңызды сатылым көрсеткен жоқ. Мүмкін, проблема бағалар мен халықтың сатып алу қабілетінде. Содан кейін жаңа қалдық салық та қосылып, псевдовалюталық лизинг бойынша шектеулер де пайда болды.

Кімдерге жеткізіледі

Тағы бір назардан тыс қалдыруға болмайтыны, Беларусьте БАА статистикасына енбейтін жаңадан автокөліктердің үлкен бөлшегін альтернативті жеткізушілер сататындығы. Олардың сүйікті тауары – кедендік баждар мен ҚҚС-сыз электрокарлар мен кезектегі гибридтер. Бұл сегменттің көлемін шамамен түсіну үшін, Беларусьте зарядтау инфрақұрылысын дамытуға ынталандырудың жаңа тәсілдері туралы конференцияда айтылған көрсеткіштерді еске алу жеткілікті. Сонда 2024 жылы тіркеуге алынған 14 000-нан астам жасыл нөмірлі автокөліктер (электрокарлар мен кезектегі гибридтер) туралы айтылды.

2024 жылдағы авторын нарығындағы белгілер бойынша ең көп сатылым
2024 жылдағы авторын нарығындағы белгілер бойынша ең көп сатылым

БАА-ның баяндамасында тек 3641 осындай класстағы автокөлік көрсетілді. 10 000-нан астам «электрическая» және кезектегі гибридтер альтернативті арналармен елге кіргендігі анық. Әйтсе де, бұл Voyah Free-дің 2024 жылы 2282 сатып алушы тапқанын білдірмейді.

Әрине, мұндай жағдай барлық адамдарға жақпайды. Міне, «Белджи» басшысы Геннадий Свидерский Geely E5 электрокарларын Беларусьте құрастыру туралы айтады, оның үшін кәсіпорыннан Geely Tugella өздігінен кетеді, ол 2024 жылы да жақсы сатылатын (1212 сатқан). Енді бағалар туралы еске түсіретін сәт.

Geely E5 Беларусьте сату бағалары туралы хабарлама
Geely E5 Беларусьте сату бағалары туралы хабарлама

Альтернативті жеткізушілер 2025 жылы Geely E5-ті 24-25 мың юань алу үшін жіберуге дайын. Зауыттың одан да қызықты бағаны ұсынуға мүмкіндігі бар ма? Дегенмен, Беларусьтегі «электричкалар» туралы жеңілдіктер 2025 жылдың 31 желтоқсанында аяқталуы мүмкін. Сол кезде мүлдем басқа әңгіме болады…

Дилерлер жабылу туралы қорқытып блеф жасай ма?

Беларусь дилерлері конференциясына оралатын болсақ, елде ең көп сатылатын автокөліктердің 20-шы уақытына да назар аудара кету керек. Слайд өте көрсетілімді. Белгиді және Ладаны ортақ көшбасшылар етіп атап өту. Бұл беларусьтіктер үшін алғашқы жеңіл кредиттердің қаншалықты маңызды екендігін тағы да растайтын дәлел. Осы ережеден жағымды ерекшеліктері Voyah және Dongfeng.

2024 жылдағы автонарықтағы 20 модель бойынша сату
2024 жылдағы автонарықтағы 20 модель бойынша сату

Онымен бірге Беларусь нарығы 3-4 брендтік болуы ықтимал. Бұл дилерлер ассоциациясын да алаңдатады. Мысалға, 2025 жылдың наурызында Белджи мен Ладаның сату үлесі 81,56%-ды құрады. Басқа брендтер 20%-дан аспады. Бұған қосымша, наурызда БАА-ға кіретін беларусьтік дилерлер 4300 жаңа автокөліктен сәл кем сатқан.

Осылайша, Belgee немесе Lada жоқ ешқандай өнімдер портфеліндегі адамдар үшін бұл сурет тым қолайлы емес. Бұдан тыс, утильсбордың бұрынғы мөлшерлемелері бойынша енгізілген автокөліктердің қорлары да шексіз емес. Осындай контексте автодилерлердің бизнесін қысқарту немесе қайта бағыттау туралы кулуардағы әңгімелері блеф ретінде мүлдем көрінбейді.

Беларусь автонарығындағы Belgee және Lada үлесі
Беларусь автонарығындағы Belgee және Lada үлесі