Сырым шекара өткелінің жабылуы: кәсіпкерлер алаңдауда
Сырым шекара өткелінің жабылуы кәсіпкерлер үшін үлкен шығындардың алып келуі мүмкін.
Облыстың кәсіпкерлер палатасында жүк тасымалымен, туризм саласында және азық-түлік сатумен айналысатын кәсіпкерлер «Сырым» шекара өткелі өңірдегі негізгі жүк және жолаушылар тасымалдары өтетін ең ірі автотасымал өткелі екенін атап өтті. Егер бұл өткел 1,5 жылға жабылатын болса, бизнес үлкен шығындарға ұшырайды. uralskweek.kz.
Шекара өткелін жабу жоспары
«Алимбет» және «Сырым» шекара өткізу пункттерінің 2025 жылдың 1 ақпанынан бастап 16 айға жабылуын, шекара және автотасымал өткелдерін толық реконструкциялау үшін, ЗКО кәсіпкерлер палатасының энергетика және транспорт саласындағы отраслевой кеңесі ұсынды.
Кездесуге мемлекеттік органдар мен шекара өткелдерінің реконструкциясына қатысты кәсіпкерлер шақырылды.
Тасымалдау шығындарының әсері
Жиын қатысушылары маңызды жайтты атап өтті: тауар бағасының 90%-ы тасымалдау шығындарымен байланысты, сондықтан халықаралық жүк тасымалдаушылардың бір жарым жылдық кідірісі азық-түлік бағасының, Ресей мен Еуропа елдерінен әкелінетін өнімдерге, едәуір өсуіне әкеледі. Бағаның өсу перспективасы, сөзсіз, халықтың наразылығын туындатады.
– Жүк тасымалдаушылар үшін «Сырым-Маштаково» автотасымал өткелі – негізгі өткел. Егер ол жабылса, шекарада коллапс орын алады. Басқа шекара өткелдері осындай үлкен автокөлік ағынын өткізуге дайын емес. Біз айына бір рет Еуропаға – ары қарай және қайта тасымалдау жасадық, егер Маштаково жабылса, онда біз осындай сапарды екі айда бір рет қана өткізе аламыз. Бұл біздің жалақымызға, салық түсімдерімізге әсер етеді. Біз кредиттерімізді төлей алмай қаламыз. Біздің жұмысымыз, сәйкесінше, автотасымал өткелімен бірге жабылады, – деді ИП «Сайфуллин» жетекшісі Рустам Сайфулин.
Кәсіпкерлердің ұсыныстары
– Біздің ұсынысымыз – шекараны толық жабу емес, белгілі учаскелер бойынша жұмыстар жүргізу. Автокөліктердің жүру жолдарын ашық қалдыру. Оларды кезекпен ашу, – деді Рустам Сайфулин. – Мен реконструкцияға қарсы емеспін, оны жасау қажет. Бірақ билік мұндай жолмен әрекет етуі керек – автотасымал өткелін толық жабуға болмайды.
Жоба және құрылыс мерзімдері
«КазАвтожол» ЗКО филиалының директоры Асылбек Мардан шекара өткелі «Сырымды» 16 айға реконструкциялау үшін жабу жоспарланғанын түсіндірді. Жобаның құны – 21 миллиард теңге.
Оның айтуынша, олар реконструкцияны жүргізетін мердігерді анықтаған. Мердігер барлық құрылыс жұмыстарын 2025 жылдың ақпанында бастауға тиіс болатын. Бірақ жеңіліс тапқан мердігер сотқа арыз беріп, сот процестері басталды. Сот аяқталғаннан кейін құрылыс жұмыстарының басталу мерзімдері анықталады, бұл 2025 жылдың сәуірінен ерте болмайды.
«КазАвтожолдың» жоспарында «Сырым» автотасымал өткелінің өткізу қабілетін бірнеше есе арттыру бар.
– Өткізу пункті кеңейтіледі. 12 жол жолағы салынатын болады – 6 кіретін, 6 шығатын. Сонымен қатар, үлкен әкімшілік ғимараты салынатын болады, нәтижесінде Қазақстан Республикасынан кіретін және шығатын азаматтар шекара өткелінен өтетін барлық рәсімдерді көшеде емес, ғимарат ішінде атқаратын болады, – деді Асылбек Мардан.
Ол бірінші кезеңде шекара өткелінің әкімшілік ғимаратын тұрғызу жоспарланғанын, ал екінші кезеңде ұзындығы 1,5 км жолдарды салу екенін атап өтті.
Қоғамдық көлік қозғалысы
ЗКО жолаушылар транспорты және автомобиль жолдары басқармасының орынбасары Нариман Темиргалиев қатысушыларға «Сырым» шекара өткелінен екі жолаушы маршруты – «Уральск-Самара-Уральск» және «Уральск-Тольятти-Уральск» арқылы қозғалыс жүзеге асырылатынын хабарлады.
– Бұл маршруттардың қозғалысын келісу Қазақстан Республикасы жолаушы транспорты комитетінің құзырында. Қазіргі уақытта маршрутты ҚР көлік министрлігімен бірге нақтылау жұмыстары жүргізілуде. Келісу 50-60 күн уақыт алады, – деп түсіндірді Нариман Темиргалиев.
ЗКО кәсіпкерлер палатасының директоры Максат Куланбаев, энергетика және транспортты дамыту бойынша отраслевой кеңестің төрағасы Турарбек Тлемисов халықаралық жүк тасымалдаушыларды «Сырым» автотасымал өткелінің жабылуына қатысты сұрақтарын регпалатасына ұсынуға шақырды.