КТЖ талаптары астық экспортын тежейді
Қазақстандағы жаңа КТЖ талаптары астық экспортын тоқтатады.

Кіріс талаптарының өзгеруі Қазақстанда астық экспортын қауіпке қоюда. КТЖ (Қазақстан темір жолы) енгізген жаңа талаптар астық тасымалына арналған вагондардың қораптарының қалыңдығын 25 мм-ден 26 мм-ге өзгерту арқылы 72 миллиард теңгені құрайтын шығындарды талап етеді - деп хабарлайды eldala.kz тілшісі.
Жаңа талаптар мен оларды орындаудың ауыртпашылығы
Мәжіліс депутаты Ерлан Барлыбаевтың айтуынша, «Ақ жол» фракциясына Зерновой одақ, Қазақстанның вагон операторлары мен тасымалдаушылар қауымдастығы көмек сұрап жүгінген. Олар КТЖ жаңа талаптарды талдау жүргізбей, нарық қатысушыларын хабардар етпей енгізгенін, сонымен қатар, оларды орындауға өтпелі кезең бермей қойғанын мәлімдейді. Бұл заңнама талаптарын бұзу болып табылады.
Халықаралық стандарттарға сәйкестігі
Ерлан Барлыбаевтың айтуынша, жаңа талаптар Қазақстанның жүкті жіберушілеріне теңсіздік жағдайын туғызады, себебі басқа елдердің операторлары әлі де 25 мм стандарттары бойынша жұмыс істейді.
«КТЖ-ның шешімі нарық қатысушылары үшін қаржылық шығындарға алып келеді. Зерновой одақтың есептеулері бойынша, Қазақстанның вагон паркінің 80%-ын, яғни шамамен 10 мың вагон алмастыру 72 миллиард теңге жұмсауды талап етеді», - деді депутат.
«Осы талапты орындау астық жүктеуді тоқтатып, контрактілердің орындалуын бұзады және шетелдік серіктестерден қаржылық талаптар туғызады. Бұл отандық кәсіпорындар мен экономикаға орасан зиян келтіруде», - деп мәлімдеді Ерлан Барлыбаев.
Кәсіпкерлерге көмек көрсету ұсыныстары
Депутат Қазақстан 2024 жылы 8,1 миллион тонна астық экспорттағанын айтып өтті, бұл елді әлемдегі ең ірі экспортшылардың қатарына қосады.
Осы орайда «Ақ жол» депутаттық фракциясы үш ұсыныс жасады:
- Біріншіден, АО КТЖ тарапынан доңғалақ жұптарының қалыңдығына қатысты талаптардың заңдылығын құқықтық және техникалық тұрғыдан бағалау;
- Екіншіден, КТЖ-ға осы талапты қайта қарауды және жоюды міндеттеу;
- Үшіншіден, егер бұл талаптардың енгізілуі қажет болса, нарық қатысушыларына өтпелі кезең беру және вагон паркінің қайта жабдықталуына 72 миллиард теңге көлемінде қажетті қаржыландыруды алуға көмек көрсету.