Уральск мектептеріндегі инклюзивті білім беру
Уральск мектептерінде инклюзивті білім беру жүйесі тиімді жұмыс істеп келеді.

Уральск қаласындағы бес мектепте – №№ 5, 10, 13, 21, 25 – бірнеше жылдан бері инклюзивті қолдау кабинеттері (ИҚК) жұмыс істейді. Мұнда психо-тілдік дамуында тежелу мен орташа деңгейдегі ақыл-ой дамуының артта қалуы бар балалар білім алады. Осы жерде ерекше балалар тек оқу мен жазуды үйреніп қана қоймай, сонымен қатар негізгі дағдыларды – қасық ұстауды, тұрмыстық қызмет көрсету, айналасындағылармен қарым-қатынас жасауды және т.с.с. меңгереді. Бұл балалардың арасында автобустарда жүре алмайтындары болды – шу мен адамдардың көптігіне қорқып, айғайлап жатады, ал қазір олар өз эмоцияларын бақылауды және айналасындағыларға сенуді үйренді. №21 мектептің ИҚК мұғалімдері өз жұмыстарын қалай ұйымдастыратынын және білім саласының қызметкерлерінің ерекше балалар мектепті тәмамдағаннан кейін мамандық негіздерін меңгеруіне және қоғамға пайдасын тигізуіне не жасау керектігін айтты. uralskweek.kz
Ерекше қажеттіліктері бар балаларға арналған инклюзивті білім берудің артықшылықтары:
- Балалардың әлеуметтік бейімделуі
- Даму ерекшеліктеріне байланысты жеке сабақтар
- Кәсіптік білім алу мүмкіндігі
- Отбасыларға қолдау көрсету
«Amanat» партиясына қарасты Отбасы және халықты әлеуметтік қорғау мәселелері жөніндегі кеңестің мониторингтік топтары инклюзивті кабинеттерге барып, осы кабинеттердің ерекше қажеттіліктері бар балаларға неғұрлым қолжетімді екенін, мұғалімдердің оқушылардың білім алу сапасы мен жағдайын жақсарту бойынша қандай ұсыныстар мен мәселелер бар екенін зерделеді.
№21 мектепте ИКК-ға 10 ерекше оқушы қатысады – психо-тілдік дамуында тежелуі, аутизм мен гидроцефалиясы бар балалар. ИҚК-ға баратын балалардың жасы 6-15 жас аралығында. Олардың көпшілігінің мінез-құлық бұзылыстары бар, олар өз әлемдерінде өмір сүретіндей. ИҚК-ның мақсаты – осы балаларды қоғамға тарту, үйден оқытуды мектепте оқытумен алмастыру.
– Біздің кабинет 2018 жылы ашылды. Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларға 10 педагог-ассистент оқыту жүргізеді, олар балалармен бірге әдеттегі мектеп сабақтарына қатысады. Сонымен қатар, олармен дефектолог, логопед және психолог секілді тар мамандар жұмыс істейді, – дейді №21 мектеп ИҚК методисті Гульзиба Изгалиева.
ИҚК-да балалар жеке сабақтар алып, диагноздарына байланысты бейімделген бағдарламамен жұмыс істейді. Жеке сабақтарынан кейін олар өз сыныптарына сабақтарға барып, сыныптастарымен пәндер бойынша білімдерін көрсетеді.
Инклюзивті білім беру бағдарламасы
Ерекше балаларға арналған арнайы бағдарлама бар. Олар:
- математика
- дүниетану
- оқу дағдылары
Сабақ 15 минут, 15 минут – өз класымен бірге оқу, ал қалған 30 минут академиялық уақыт дефектологпен, логопедпен немесе психологпен, сондай-ақ қолөнер мен тұрмыстық қызмет көрсету сабақтарын өткізумен өтеді.
«Әр бала мектепке лайық» корпоративтік қайырымдылық қорының жобасының кураторы, мінез-құлық аналитигі Екатерина Таженова ИҚК-ның №21 мектептегі кабинеті 2018 жылы Уральск әкімдігі мен «Болашак» қорының қолдауымен, ерекше балалардың ата-аналарымен белсенді ынтымақтастық нәтижесінде ашылғанын бөлісті.
ИҚК жұмысындағы басты аспектілер:
- балалардың мінез-құлқын түзету
- қоғамға бейімдеу
- жеке мұғалімдердің қолдауы
Гульзиба Изгалиева 11 жыл тарих пәнінің мұғалімі болды. Содан кейін инклюзивті білім беруге өтті.
– Егер біз болмасақ, ерекше балаларымызға қоғамның бір бөлігі болуға кім көмектеседі? Сондықтан мен өз жұмысымды тастамаймын, – дейді Гульзиба Изгалиева.
ИҚК-ға қиын балалар келеді. Мұғалімдер атап өткендей, алғашқы оқу күндерінде ерекше балалар бір минут та отыр алмай, тістеп, шымшып, мұғалімдеріне қол жұмсайды. Алты ай оқу уақытынан кейін мұнда тіпті ең зейінсіз оқушылар да оқу процесіне қатысуға дайын болады.
– Бізде жұмысымыз тек мотивацияға негізделген. Біз әр баланы қандай ынталандырумен қуанта алатынымызды көріп, оқыту барысында оларды ынталандыруға тырысамыз, – дейді Екатерина Таженова.
Гульзиба Изгалиева ИҚК-да оқу процесінің негізінен визуализацияға сүйенетінін түсіндіреді. Оқу материалы балаларға негізінен карточкалар, суреттер түрінде беріледі.
Ерекше бағдарламалардың ішінде балаларға тұрмыста қызмет көрсету, кәсіби дағдыларды игеру де қамтылады.
– Біздің мақсатымыз – мүлдем қажетсіз болу. ИҚК-да қажетті білім мен дағдыларды алған балалар кәдімгі мектептер мен колледждерге өтсе екен дейміз, – дейді Екатерина Таженова.
Заманауи проблемалар мен мүмкіндіктер:
- Мектептерде орын жетіспеушілігі
- Бюджеттік қаржыландырудың төмендігі
- Курстардың жетіспеушілігі
Қазіргі уақытта №21 мектепте 47 ерекше білім беру қажеттіліктері бар бала кезекте тұр, ата-аналары балаларын дәл осы жерде оқытуды қалайды.