Қазақстанда астық жиналуы 24 миллион тоннадан асты

Қазақстандағы астық жиналымының көлемі артты.

👁️ 15
Сурет: eldala.kz

Қазақстанда жиналған астық көлемі 24 миллион тоннадан асты, бұл орташа деңгейден жоғары. Осыған орай, экспорт көлемінің де жоғары болуы күтілуде - деп хабарлайды eldala.kz тілшісі.

Қыркүйек айында «Қазақстан Темір Жолы» компаниясы 1 миллион тоннадан астам астықты тасымалдады, оның 860 мың тоннасы экспортқа жіберілді. Алайда трейдерлер алдағы екі айда 1,2-ден 1,5 миллион тоннаға дейін тасымалдау қажеттілігін алға тартуда. Бұл орайда теміржолдың коллапсынан қалай құтылатыны және пойыздардың толып кетуі кезінде жүк түсіруге тыйым салудың қалай енгізілетіні басты сұрақтардың бірі болып отыр.

Бизнес өкілдерінің үндеуі

Қазақстанның бизнес өкілдері - трейдерлер, салалық одақтар және нарықтың басқа да қатысушылары, конвенциялық тыйымдарды енгізу процесін реттеуді сұрап келеді. Қазіргі кезде жүк жөнелтушілер тыйым туралы алдын ала хабарланбай, дайындықсыз қалып, бұл олардың міндеттемелерін орындауын қиындатады.

  • Бұл жағдай бизнес үшін миллиардтаған шығындарға себеп болуда.
  • Бизнестер енді министрлікке және «Қазақстан Темір Жолы» компаниясына конвенциялық тыйымдарды келісу бойынша регламент қабылдауды ұсынуда.

Жобаның ұсыныстары бірнеше ай бойы қарастырылып келеді, бірақ бүгінгі күні құжатты тез арада қабылдауды сұрауда, бұл осы жылғы мол өнімді экспорттауда маңызды. Сонымен қатар, нарық қатысушылары транспорт тасымалын жоспарлауға да назар аударуда.

Тасымал мәселелері

Өткізу орындарында кептелістер мен бір бағытта жүктеуге тыйым салу қалған бағыттардың да дисбалансын тудырады. Мысалы, егер Қытайға кететін жүк тоқтаса, Орталық Азия елдері одан әрі сатып алу бағаларын төмендетеді.

Экспортшылар бұл мәселелерді қазіргі жұмыс істеп тұрған астық штабтарының талқылауына шығарады. Көлік министрлігі осы мәселелерді бақылауға алуға уәде берді.

Министрлік, жүктеуге тыйым салу бұйрықтары енгізілмес бұрын, төрт күн бойы хабарланатынын айтты. Дегенмен, төтенше жағдайларда жүктеме ағындарын реттеудің механизмдерін жедел қолдану қажет.
— ҚР Көлік министрлігі.

Көлік министрлігі, «Астық және өңдеу өнімдері, әлеуметтік маңызды жүк ретінде, ерекше бақылауда және басымдылықта» деді. Ведомствода тыйымдар мен шектеулердің қажеттілігінің инфрақұрылымның өткізу қабілетінің шектеулілігімен байланысты екенін айтты.

Инфрақұрылымды кеңейту үшін төрт ірі жоба іске асырылуда, 1300 км және 1400 км жолдарда күрделі және орташа жөндеу жүргізілуде. Бұл уақытша қиындықтар, олар процесс қатысушыларына қолайсыздықтар тудыруда.

Министрлікте астық тасымалдарының артуы қазан-желтоқсан айларында күтілгенін атап өтті. Тасымалдаудың реттілігін қамтамасыз ету үшін барлық мемлекеттік органдардың (Астық шаруашылығы министрлігі, Мемлекеттік кірістер комитеті, Астық корпорациясы және басқа да ұйымдар) бірлескен жұмысы қажет.

Светлана Калинкина