Қытайлық автобрендтер: болашаққа болжамдар
2025 жылға дейін Қытайдан кетуі мүмкін автобрендтерді сараптау.
Қандай қытайлық автобрендтер 2025 жылға дейін нарықты тастап кетуі ықтимал? Соңғы уақытта көптеген компаниялар нарықтан шығып жатыр, сондықтан бұл сұрақ ерекше өзектілікке ие. Біз кейбір жеңіліске ұшыраған және тұрақты жағдайда тұрған брендтерді қарастырамыз.
Қытайдағы электрлі және гибридті көліктер нарығы 2015 жылдан бастап жылдам дамып, алуан түрлі болды. Жаңа брендтер жыл сайын пайда болды, ал бұл мемлекеттік субсидиялардың және сатып алушылардың сұранысының нәтижесі еді. Алайда, 2022 жылдан бастап бизнес үшін қосымша қолдау бағдарламалары тоқтатылып, бәсекелестік деңгейі айтарлықтай күрт өсті.
Нәтижесінде, көптеген маркалар Қытай нарығынан кетті. Олардың арасында Weltmeister, Aiways, Yudo, Hengchi сынды брендтер бар. Жақында Geely және Baidu-дан Jiyue компаниясы да өндірісті тоқтатты. Біз 2025 жылды көрмей қалуы мүмкін қытайлық компанияларды анализдейміз.
Нарықтан кету мүмкіндігі бар брендтер
Нарықтан кету қауіпін бағалау үшін, алдымен бірнеше факторларға назар аудару қажет. Атап айтқанда, бұл компанияның Қытайдағы сатылымдары, бұрынғы жоспарларға сай болу жағдайы және қаржылық тұрақтылығы. Бренд құрылымында ірі компаниялардың болуы көп жағдайда тұрақтылықты қамтамасыз етпейді. Бұл Jiyue мысалында айқын көрінеді.
Мекемелердің ішінде алғашқы қауіпті бренд – GAC компаниясының жартылай иелігіндегі Hycan. Бренд бастапқыда Nio-мен бірлесіп құрылды, бірақ Nio жобадан шығып калды, GAC-тың қызығушылығы төмендеді. 2024 жылы Hycan бар болғаны 4,6 мың көлік сатқан, ал бұл Қытай үшін «әзілдес» сан. Жалақыны қысқарту және қызметкерлерді жұмыстан шығару хабарламалары жиілеп кетті, көп автосалондар жабылды.
Қиындықтарға тап болған келесі бренд – Neta. Ол қолжетімді электр көліктерін ұсыну үшін құрылды, алайда уақыт өте орташа баға сегментіне өтті. Нета өз өнімдерін ұсынды, дегенмен олар "лоукостер" атауына ие болды. 2024 жылы Neta өзінің сатылым жоспарында тек 30%-ды орындады. Салдарынан, жалақыны қысқартуға және өндірісті тоқтатуға мәжбүр болды.
Қытайдағы тағы екі қиыншылық бағаны бастан кешіріп жатқан бренд – IM және Rising. Олардың сатылымдары төмендеп жатыр. IM Motors 2024 жылы өз жоспарында тек жартысын орындады. Rising-тің жағдайы белгілі емес, бірақ Қытайда 7,1 мың авто сатқан. Бұл екі компания мықты ана компаниясының арқасында әлі тірі.
Мықты брендтер
Geely, Chery, GAC, Great Wall және BYD сынды ірі автобрендтер өздерін тұрақты сезінеді, ал кішігірім тұрақты брендтер де бар.
Олардың бірі – Li Auto. 2024 жылы компания 500 мыңнан астам автомобиль сатты. Li Auto пайда әкелетіні белгілі болғандықтан, оның болашағы да жүкті. Алайда, Mega электрлік моделі нарықты суық жағдайда тапты, бұл басқа электрлі көліктердің ілгерілеуіне әсер етуі мүмкін.
Zeekr – табыстың тарихы бар бренд. 2021 жылдан бастап компания алты жаңа модельді таныстырды және АҚШ-қа IPO-ға шықты. 2024 жылы 222 мың автомобиль сатқан, жоспарланған көлемнің 96,5%-ын орындады. Компанияның да экспорттық мүмкіндіктері зор.
Тағы бір перспективті бренд – Leapmotor. 2024 жылы компания Stellantis концернінің құрамына кірді, бұл оның глобализациясына мүмкіндік береді. 285 мың авто сатылды, бұл жоспардың 95%-ын құрайды.
Көптеген жаңа брендтер нарықта өздерін нығайтып жатыр, оларға Voyah, Xpeng және Avatr жатады. Олар жаңа өнімдерін табысты түрде сатады, бұл олардың бәсекелестік қабілетін артады.
Осылайша, Қытайда тұрақты компаниялар да, нарықтан кетуге жақын брендтер де бар. Дегенмен, Lixiang және Zeekr сияқты танымал брендерге қауіптілік жоқ.