Қазақстанда Урал өзені арқылы жаңа көпір салу жоспарлары
2030 жылға дейін Қазақстанда көлік инфрақұрылымын жақсарту жоспарланып отыр.
2030 жылға дейін Қазақстанда көлік инфрақұрылымын жақсарту бойынша ауқымды жоба жүзеге асырылады, — деп хабарлады 9 қаңтарда үкіметтің баспасөз қызметі. 2025 жылы іске асырылатын ірі жобалар тізімінде Атырау – Уральск (516 км) аралығындағы орташа жөндеу жұмыстары мен Урал арқылы өтетін көпір (6,5 км) жобасы аталып өтті. «Уральская неделя» редакциясы көлік министрлігіне сұраныс жолдап, аталған көпір «біздің территориямызға қатысы жоқ», яғни бұл жоба біздің облысымызға тән емес екенін анықтады. Дегенмен, Уральск қаласындағы Урал өзені арқылы өтетін көпірді салу жобасы үкіметтің жоспары бойынша бар. uralskweek.kz
Дегенмен, бұл жоспарлар алыс. Көлік министрлігі бізге хабарлағандай, олар «Президент Қ.К. Тоқаевтың Батыс Қазақстан облысына сапарының қорытындысы бойынша берілген тапсырмасын орындау мақсатында, «ҚазАвтоЖол» АҚ-мен бірге Урал өзені арқылы екі автожол көпірін салу жөнінде жұмыс жүргізіп жатыр».
Жоба туралы ақпарат
Көлік министрлігі жобаның алдын ала құны — 70,7 миллиард теңге екенін мәлімдеді. Оның ішінде жобалау-сметалық құжаттаманың құны — 561 478,79 мың теңге, құрылыс-монтаждау жұмыстары — 70 149 491,658 мың теңге. Жоба аясында жалпы ұзындығы 2 189 м болатын екі көпір мен 4,3 км I-техникалық санатындағы автожол салу қарастырылған.
«Бүгінгі таңда жобаны әрі қарай жүзеге асыру үшін қаржы көзін анықтау үстіндеміз» — көлік министрлігінен редакциямызға келген жауаптан.
Ескі Урал көпірі және жаңа жобаның қажеттілігі
«ҚазАвтоЖол» АҚ филиалының жетекшісі Асылбек Мардан бізге ескі Урал көпірі туралы айтып берді. Оның айтуынша, көлік министрлігі Урал өзені бойынша екі көпір туралы айтқанда, оның арналық бөлігін және жайылмасын меңзеп отыр.
- Бұл көпірлер әлдеқашан ескі, олар 1961 жылы салынған. Олар — қалаға кіретін жалғыз кіреберіс. Меловые горки ауылына жақын орналасқан көпір айналма жол болып табылады. Біздің облыс арқылы өтетін транзиттік жүк ағыны өсуде, сондықтан аймақ логистика үшін тартымды болуы үшін ескі көпірдің өткізу қабілетін арттыру қажет. Оның реконструкциясы — арналық және жайылмалық бөліктері, сондай-ақ жаңа көпір салу нұсқалары қарастырылып жатыр, — деді Мардан.
Сонымен қатар, қазіргі таңда бұл көпір «ҚазАвтоЖол» АҚ балансына берілді.
Қаржыландыру мәселесі
2023 жылы Уральск қаласының әкімдігі көпірді жөндеуге қала бюджеттен бір миллиард теңге бөлді. Сол кезде қоршаулар ауыстырылып, 2 км жол төсемі жөнделді.
Үкімет әлі қаржы көзін анықтаған жоқ. Бұл міндет қиын, өйткені мемлекеттік бюджетте кірістердің қысқаруына байланысты қаржы тапшылығы байқалады. Алайда, Урал арқылы өтетін көпір — бұл ел президентінің тапсырмасы, сондықтан мемлекет оны орындауға міндетті.
Әзірге мемлекет ескі көпірдің орташа жөндеуіне қаржы бөлуді келісімімен расталды, — деді Асылбек Мардан. Жөндеу сомасын ол нақтылаған жоқ. Смета әлі есептелмеген, — деп түсіндірді ол.