Ora 03 GT: Электромобильдің жылжымалы тәжірибесі
Батарея және жүріс аясындағы тәжірибелер
Қазіргі уақытта Ora одометрінде үш жарым мың километрден астам жол жүрілді, қала мен қала маңы режимінде, жаз және қыс мезгілінде. Өкінішке орай, биылғы қыс әсіресе жылы өтті, сондықтан аязда автокөлікті қолданудың тәжірибесін алу мүмкін болмады – әзірше тек алғашқы әсерлер ғана.
Аздау болса да жақсы
Бір күні толық зарядталған аккумуляторда рекуперация режимінің практикалық тұрғыда жұмыс істемейтінін байқадым. Газды босатқан кезде машина электр қозғалтқышымен тежеуді тоқтатып, бейбіт жағдайда катиться, сәл нейтралде тұрғандай.
«Ора» педалін босатқан кезде аккумулятордың заряды 90%-ға жеткенде ғана аздап тежеуге мүмкіндік береді. Ал егер аккумуляторда 80-85% қалған болса, машина «газды босату» арқылы жақсы тежеудің нәтижесіне жетеді. Ал заряд 50%-дан азайған кезде – әсерлі түрде жұмыс істейді.
Осы құбылыстарды талдай отырып, егер батарея толы болса, заряд алу үшін оны қабылдай алмайтынына көз жеткіздім. Сондықтан рекуперация режимі жұмыс істемейді. Осылайша, толық зарядтамай 90%-ға дейін зарядтаймын. Электромобиль өндірушісі оны настоймалы түрде ұсынады, себебі бұл батареяның деградациясын (өмір циклінде сыйымдылықтың төмендеуі) азайтады.
Уәделенген жүріс
Ora 03 GT-да катодтылы никель-марганец-кобальт оксидінің 63,1 кВт·сағат сыйымдылығы бар аккумуляторы орнатылған, оны CATL (Contemporary Amperex Technology Company Limited) өндірді. 2011 жылы құрылған қытайлық компания 2023 жылы электромобильдер үшін аккумулятор өндіру бойынша әлемдік жетекші орынға жетті.
Электромобиль өндірушісінің мәлімдеуінше, бұл аккумулятор WLTP циклінде 500 км жүрісін қамтамасыз ете алады. Бұл еуропалық тест, шынайы өмір шындығына сәйкес келеді, 1,12 коэффициентімен.
Шынайы километрлер
Автокөлікті сатып алғаннан кейін, аккумулятор «жойылады» деп уәделенген уақыттан 1,5 есе тез жолда жүреді. Қытайдан көлікті жеткізу және сату шамамен жарты жылды алады. Мұндай ұзақ уақыт бойы батареяның сыйымдылығы сәл төмендеп кетеді. Бірақ бірнеше циклден кейін разрядтау-зарядтау нормасына жетеді.
Жылы ауа-райында жүрістің түзету коэффициенті 1,1-1,5 арасында болады. Ол жүріс режиміне (бірқалыпты немесе тоқтау мен акселерация) және жылдамдыққа байланысты. Сондықтан тез акселерациядан (үлкен жылдамдықтан) және 80-90 км/ч жылдамдықта қозғалыс үшін километтерден айырылып тастайды. Кондиционерді тек анда-санда қосып жүрдім.
Суыту аллергиясы
Аязда, «минус» 5-10 градусынан бастап, электромобиль теріс температураларға қатысты қауіпті сезінеді.
Түнгі сақтауда минус 10-20 градус кезінде «уәделенген» пробегтің 30 км-ге дейін төмендеуі – өте жағымсыз құбылыс. Салқын аккумулятор таңертең келген кезде 320-325 шақырымнан артық жүре алмайтынын көрсетеді. Батареяның суық аллергиясы осы кезеңмен аяқталмайды.
«Ора» зарядтау
Батарея әдетте сызықты түрде зарядталады. Үйден зарядтау темпы 220 вольт тұрмыстық желісінен - сағатына шамамен 4% сыйымдылығы немесе 20 км уәделенген пробегті қосады.
Өмір сүру шындықтары
Сонымен, Ora 03-тің жазғы түзету коэффициенті 1,1-1,5 арасында болады, бұл өндіруші уәде еткен 500 км WLTP циклі бойынша 450-330 км нақты жүруді қамтамасыз етеді. Суық кезеңде уәделенген жүріс 1,7-2,3 есе азаяды, бұл Орада нақты километрлерде 300-220 км құрайды.
Суық қыс үшін ең дұрыс шешім – автокөлікті әр кеште немесе әр екінші күні зарядтау, таңертең батареяны жылыту керек. Яғни, электрлік көлік үшін розетка үйде жақын орналасуы тиіс.