ЗKO-да жол құрылысын бақылайтын Антикор
ЗКО-да жолдардың құрылысын бақылау мәселелері талқыланды.
– Жол инфрақұрылымы саласы аймақ тұрғындары үшін ең өзекті мәселелердің бірі болып табылады. Өкінішке орай, облысдағы көптеген жолдар қанағаттанарлықсыз жағдайда, бұл азаматтарға тек тұрақты қолайсыздық туғызып қана қоймай, қауіпсіздікке нақты қауіп төндіреді, – деп мәлімдеді жергілікті Антикордың басшысы Аймақтық коммуникациялар қызметінде өткен брифингте. – Әлеуметтік маңызды нысандарды абаттандыру бойынша облыс әкімдігімен бірлескен жоспар аясында департамент жолдардың құрылысын тұрақты түрде мониторинг жүргізіп, мемлекеттік органдарға бұзушылықтар мен бюджет қаражатының тиімсіз пайдалануы туралы ақпараттық хаттар жолдайды.
Сонымен қатар, 2024 жылы осындай ақпараттық хаттарды жіберу нәтижесінде Антикор бюджет қаражаттарының 550 млн теңгесін ұрлаудың алдын алды.
Коррупциялық қауіптерді анықтау
Анализ жүргізу барысында облыс коррупцияға қарсы күрес департаментінің қызметкерлері 18 коррупциялық қауіптерді анықтап, оларды жою үшін мемлекеттік органдарға 44 ұсыным берді.
– Жол саласындағы негізгі қауіп - облыста автомобиль жолдарының паспортизациясының жоқтығы. Соның салдарынан жолдардың құрылыс және жөндеу жоспарлауы жүйесіз жүзеге асырылады, бұл ресурстардың тиімсіз жұмсалуына, жұмыстарды орындауды бақылаудың қиындауына және жол инфрақұрылымы сапасының төмендеуіне әкеледі. Мысалы, Уральск қаласында соңғы жылдары Абая, Назарбаева және Сарайшык даңғылдары бірнеше рет жөнделді, ал Токсанова, Жарокова және Преображенская көшелерінде соңғы 20 жылда бірде-бір жөндеу жұмыстары жүргізілген жоқ,
Жобалардың орындалуы
2019 жылдан бастап жергілікті атқарушы органдардың тапсырысы бойынша 195 автомобиль жолдарына арналған жобалық-сметалық құжаттама әзірленді. Алайда, олардың 68-і жүзеге аспаған және қазіргі уақытта қолданылу мерзімі де аяқталды.
Нәтижесінде бюджеттен 271 млн теңге негізсіз түрде жұмсалды.
Келесі қауіптер
- Жобалық-сметалық құжаттама: Орташа жөндеу үшін дайындалған құжаттаманың бар-жоғына байланыссыз жаңа жобалық-сметалық құжаттама жасау.
- Баға өсімі: Жобалардың бастапқы құнынан асып кетумен байланысты коррупциялық қауіптер.
Мысалы, 2021 жылы Бокейордин ауданында Муратсай ауылына кіреберіс жолдың орташа жөндеуіне арналған жобалық-сметалық құжаттама 1,8 млн теңгеге дайындалған. Бірақ кейінірек осы жолдың капиталды жөндеуіне арналған жаңа жобалық-сметалық құжаттама жасалды.
– Жобалардың бастапқы құнынан асып кетумен байланысты коррупциялық қауіптер де бар. Қазіргі уақытта облыстық жолаушылар транспорты және автомобиль жолдары басқармасы 94,6 млрд теңгеге 13 жобаны жүзеге асыруда. Мемлекеттік органның жол жұмыстарын жүргізуге дер кезінде тексеру жүргізбеуі, сондай-ақ мердігер тарапынан жұмыстың аяқталуындағы кешігулер жобалардың бағасының айтарлықтай өсуіне әкелді. Мысалы, «Бурлин-Аксай-Жымпиты 68-139 км» жолының жөндеуі 2022 жылы аяқталуы тиіс болған, қазіргі уақытта оның құны бастапқы жоспарланған 17,7 млрд теңгеден 28,7 млрд теңгеге дейін 11 млрд теңгеге артты. Бұл мердігердің жұмыстағы елеулі кешігулеріне, құрылыс-монтаждау жұмыстарын ұйымдастырудағы графиктің сақталмауына және облыстық жолаушылар транспорты мен автомобиль жолдары басқармасының жауабының болмауына байланысты. Сан қилы бұзушылықтарға қарамастан, басқарма мердігерге қатысты тиісті шаралар қабылдамады, ал жол жөндеуі жыл сайын жүргізіліп отырды,
Кособа ауылындағы жағдай
ЗКО бойынша Антикоррупциялық қызмет «Кособа ауылындағы 14-29 км кіреберіс жолының орташа жөндеуі» жобасын жүзеге асыру аясында бюджет қаражатын тиімсіз пайдалану фактісін анықтады. 2022 жылы Сырым ауданының ЖКХ, жолаушы транспорты және автомобиль жолдары басқармасы мен мердігер ұйым арасында 1 млрд 058 млн теңгеге шарт жасалды.
2022 жылдың желтоқсанынан 2023 жылдың желтоқсанына дейін тапсырыс беруші мердігерге 948,4 млн теңге аударды. Алайда мониторинг барысында орындалған жұмыстардың актілері мен іс жүзінде жүзеге асқан жұмыстар арасында 513 млн теңге көлемінде елеулі айырмашылық анықталды.