КТЖ тарифтерін төмендетуді кешеуілдетіп отыр

КТЖ тарифтерді төмендету бойынша шешімдерді орындауды кешеуілдетуде

👁️ 18
Сурет: eldala.kz

2025 жылдың наурызында КТЖ магистральды теміржол желісі қызметтеріне 3,0 арттыру коэффициентін енгізді, бұл экспорттық жүк тасымалдарының құнын айтарлықтай арттырды. - деп хабарлайды eldala.kz тілшісі.

Ұлттық кәсіпкерлер палатасының (НКП) мәліметі бойынша, тарифтердің экономикаға әсерін ескере отырып, Мемлекеттік комиссия КТЖ-ға 19 мамырдан бастап тариф индексін 1,0-ге дейін төмендетуді тапсырды, бірақ ұлттық тасымалдаушы бұл шешімді орындауды кешіктіріп отыр.

Бұл мәселе бойынша НКП бизнес өкілдері, КТЖ және мемлекеттік органдармен жедел кеңес өткізді. «Атамекен» өкілдері экспорттық теміржол тасымалдары бойынша тарифтердің күрт өсуі экономикадағы көптеген секторларды тоқтап қалу қаупіне душар еткенін атап өтті.

«Ұлттық тасымалдаушы бағдарламаларды жүзеге асыруға, 15 күнтізбелік күн өткеннен кейін ғана кез келген өзгеріс күшіне енетіндігін дәлелдеп отыр, яғни 8 маусымға дейін. Мұндай кешіктірудің жөнсіз екендігі бағаланып, кәсіпорындар жүздеген миллион теңге мөлшерінде келетін зиянды көруде», - деді НКП-дан.

НКП төрағасының орынбасары Мурат Амрин соңғы жылдары магистральды теміржол желісіне, локомотивтік тартуға және экспорттық бағыттағы жалпы тарифке реттелетін тарифтердің бірнеше есе өскенін айтты. Бұл, өз кезегінде, қазақстандық тауарлардың халықаралық нарықтағы бәсекеге қабілеттіліğine теріс әсерін тигізеді.

«Газкомиссияның ұсынысы қабылданған, төмендейтін индекстер 19 мамырдан бастап күшіне енді. КТЖ-ның тарифтік реттеуге сілтеме жасап, 8 маусымнан бастап төмендеуді күтуі біздің отандық компаниялардың экспортында кері әсер етеді», - деді Мурат Амрин.

Бизнес өкілдері 2024 жылы мемлекеттік-жеке меншік әріптестік коэффициентінің үш рет көтерілгенін хабарлады. КТЖ-ның жаңа шешімі шетелдік тапсырыс берушілердің кетуіне, жіберулердің тоқтауына және кәсіпорындардағы ұзақ тұруларға әкеп соқты.

Ұлттық кәсіпкерлер палатасы Мемлекеттік экономика министрлігіне Газкомиссия протоколының қолданылу тәртібін түсіндіріп беру туралы хат жолдады.

«Ұлттық палата басшылығы жүргізген келіссөздердің нәтижесінде КТЖ, Мемлекеттік экономика министрлігі және Транспорт министрлігімен мәселені шешудің шұғыл шешімі қазақстандық бизнес пайдасына күтілуде», - деп хабарлады НКП.

Белгілі болғандай, КТЖ үш есе көтеру коэффициентін енгізгеннен кейін, астық және ұн тасымалдарына қатысты оны жойып жіберді. Алайда, 3,0 коэффициентінің ықпалына ұнаған қарақұмық, чечевица, перловка және басқа да дәнді дақылдардың экспортқа кетуі қиынға соқты, өйткені теміржолдағы тасымал құны үш есеге өсті.